Binalah cinta..InsyaAllah dirimu bahagia..


                Alhamdulillah.. syukur kepada Allah, segala puji hanya bagi Allah penguasa sekelian alam.. Selawat dan salam buat nabi junjungan S.A.W..
Mungkin hari ini telah berlalu dan hari esok siapa tahu..kita tidak mungkin lagi di sini dan pergi menemui Yang Maha Kekal..

 Ternyata.. masih banyak yang ingin dikongsikan tapi diri ini bukanlah siapa-siapa untuk terus mencoretkan kata-kata yang bisa menerobos jiwa manusia. Apatah lagi untuk membuka hatinya..kerna itu bukan kerja kita tapi hanya Allah azzawajalla..

Sahabatku..
Andai kau tahu, betapa aku amat menyayangi kalian.. aku tidak mahu melihat diri kalian dan diriku kecewa, menangis yang tak berkesudahan.. ingin sekali aku mengajak kalian untuk merasai tentang apa yang kurasakan.. cintailah Allah sahabatku.. cintailah Allah.. kerna dia adalah yang empunya cinta itu dan mengurniakan kita cinta itu..

Dengan rahmatNyalah kita di sini, dengan kurniaannya lah kita masih menikmati hidup yang indah ini.. Kita hanya hamba sahabatku.. hamba yang penuh dusta dan kepura-puraan.. hamba yang selalu engkar, hamba yang selalu lupa akan perintahNya..

Patutkah kita menggelar diri kita hamba?? Jika tidak, adakah kita sebagai TUAN?  MasyaAllah,.. jauh sekali sahabatku… Allah tidak pernah lupakan kita, Allah ada setiap masa untuk kita.. Allah lebih memahami kita, Allah punya jawapan atas kesemua permasalahan yang kita hadapi..

Tapi mengapa masih kita tak merasai kewujudan cintaNya itu? Kita menganggap cinta kita paling hebat, cinta kita yang paling bahagia, kita menganggap cinta kita penghibur  duka..

Allahuakhbar, walillahil hamd.. MasyaAllah.. aku tidak tahu bagaimana harusku lakukan tatkala kalian hadir kepadaku untuk menyuarakan hasrat atau masalah kalian padaku.. aku tak punya jawapan.. Allah lebih mengetahui semua itu.. mengadulah pada Allah.. pohonlah pada Dia.. hanya itu jawapanku.. Dia lah perencana.. Dialah penentu yang bisa menjawab segalanya..

Letaklah Allah dalam hati kita, rasailah kehadiranNya untuk kita hambanya.. kerna hanya Dia yang layak untuk didambakan segala cinta dan pengharapan..

No comments:

Post a Comment