menghitung hari.. melewati waktu.. terukir kenangan

salam syukur buat Sang pencipta.. Selawat dn salam buat kekasihNya, Muhammad s.a.w..
 telah lama kisah tercipta.. di bumi institut ini.. melakarkan berjuta kenangan manis, pahit, kehidupan dan pengorbanan.. kisah yang menyimpan 1001 erti buat diriku bergelar insan..

tidak kusagka, seusia hingga saat ini menunggu waktu untuk bergelar seorang pendidik bertauliah.. waktu belajar dirasakan begitu cepat berlalu dengan gambaran kehidupan yang tak pernah termimpi..



senyum... :)

dibumi ini jualah jiwaku berubah.. mengenal tarbiyah, menuju dakwah.. jalan kurasakan sangat sulit namun dengan bantuan Allah, semuanya terasa indah..sesunguhnya hati ini mengerti bahawa kesusahan yang hadir itu membentuk diriku menjadi insan yang tabah, meniti jalan kehidupan yang tak pernah lekang dari ujian..di bumi ini jua diriku mengenal erti persahabtan yang sebenar, erti ukhuwah yang terbina, demi mencapai satu matlamat yang sama, iaitu REDHA Allah...

Adakala ujian datang menjengah... Dugaan kecil, dugaan besar hingga mampu menggugat jiwa..tidak mengapa...ujian kecil membuatkan jiwaku membesar, mengenal dunia pelbagai ragam.. seolah-olah baru tersedar hidup ini bukan hanya semata untuk diri sendiri, tetapi dikorbankan untuk ummah dan agama yang mulia.. kepentingan peribadi bukan lagi keutamaan, keinginan harus dileraikan, masih banyak yang perlu difikirkan... 

ujian besar.. Allahuakhbar.. hanya Allah saksinya.. Hy Dia mendengar, Hy Dia tempat mengadu..Andai Kau pergi, hilanglah arah ku Ya Rabb.. Sedarlah insan, dunia ini milik Tuhan, bukan milik kita...dan kita takkan pernah mampu mengubahnya melainkan atas kuasa Dia.. Kembalilah pada Dia..

Allah.. aku mohon.. kuatkanlah aku, sahabat-sahabtaku di medan ini..
di luar sana adalah dugaan yang sebenar.. izinkanlah kami untuk bersama teman-teman yang memperjuangkan agama Mu ini.. sesungguhnya kasihMu tidak terbatas, rahmatnya sangat luas..  


1 comment: