::..entry baru...::

assalamualaikum.. salam mahabbah..alhamdulillah syukur atas nikmat Allah yang tak terbilang..
selawat dan salam buat junjungan besar Anbi Muhammad s.a.w

sudah lama rasanya diri ini menyepi dari penulisan.. belum bersedia untuk mencoretkan sesuatu di sini..
mungkin lebih selesa untuk menyendiri, bermuhasabah, meneruskan matlamat untuk bernafas di muka bumi ini yang entah bila akan tamatnya ia..

berperang dengan peperiksaan umpama meletakkan diri dalam situasi tertekan, tidak tahu mengapa, peperiksaan kali ini kurasakan seperti telah bersedia untuk menghadapinya.. tetapi tidak mengapalah, inilah yang dikatakan rezeki dari Allah, menyibukkan diri dengan aktiviti dakwah membantu mengurangkan tekanan menghadapi peperiksaan,.. untuk team KBM ana mintak maaf kerana tidak dapat menolong kalian di saat kalian sangat-sangat memerlukan kerana .. hanya Allah yang Mengerti dan biarlah Dia yang menilaiku..

N-Park.. :) membuatku tersenyum menjelang detik-detik awal peperiksaan. ingin dinyatakan kepadsa satu dunia bahawa.. Aku sudah pandai BERENANG,.. ya.. berenang,, salah satu sukan yang disunatkan oleh Nabi kita, Nabi Muhammad s.a.w/ syukran jazilan untuk semua RS atas keriangan dan kegembiraan yang dikecapi, ingat lagi detik-detik kita diingatkan dengan taujih "ingat 5 perkara sebelum 5 perkara".. kita bertukar-tukar cerita pada malam itu di tepi swimming pool... alangkah bahagianya bersama kalian..kita mengenal dengan lebih dekat naqibah kita, cabaran yang dilalui oleh insan-insan akhawat .. moga Allah memberi kita kesabaran, kefahaman, dan kekuatan..

perpisahan dengan adik usrah yang akan fly ke Oz.. ya Allah, berat rasanya.. tetapi kak ida yakin, anti telah bersedia dan akan bersedia dengan cabaran-cabaran di sana.. remember my spagethi and agar-agar.. i cooked just for you my dear and the others, i hope you guys can remember and appreciate this ukhuwah.. :) read my book that i have given and i dont know what to say anymore, just .. erm take care and we will always keep in touch each other..
aini, this song is specially dedicated to you from MS ( mujahidah solehah ) team :

Untukmu teman _ Brothers_


Di sini kita pernah bertemu
Mencari warna seindah pelangi
Ketika kau menghulurkan tanganmu
Membawaku ke daerah yang baru

Kini dengarkanlah
Dendangan lagu tanda ikatanku
Kepadamu teman
Agar ikatan ukhuwah kan
Bersimpul padu

Kenangan bersamamu
Takkan ku lupa
Walau badai datang melanda
Walau bercerai jasad dan nyawa

Mengapa kita ditemukan
Dan akhirnya kita dipisahkan
Munkinkah menguji kesetiaan
Kejujuran dan kemanisan iman
Tuhan berikan daku kekuatan

Mungkinkah kita terlupa
Tuhan ada janjinya
Bertemu berpisah kita
Ada rahmat dan kasihnya
Andai ini ujian
Terangilah kamar kesabaran
Pergilah derita hadirlah cahaya

No comments:

Post a Comment