..::..wanita dan dakwah..::..


" Sesungguhnya kita sangat berhajat kepada muslimat da’iah yang memahami betapa umat ini amat memerlukan dakwahnya, sumbangan tenaga serta kepakaran yang ada padanya bagi membimbing wanita-wanita Islam dan mendidik mereka agar beriltizam dengan ajaran Islam. kita sangat berhajat kepada muslimat da’iah yang prihatin terhadap hal ehwal masyarakat dan umat Islam, yang memahami tugas yang diamanahkan kepadanya, yang bercita-cita untuk mengangkat dirinya ke martabat du’at yang berjuang dan berjihad mendaulat serta mempertahankan din yang agong ini"
Ustazah Maznah Daud
Ketua Wanita
Pertubuhan IKRAM Malaysia (IKRAM)
- tika ini, kata-kata itu menjadi motovasi kepada diri bahawa wanita itu Allah cipta opunyai ciri-ciri yang cukup sempurna sebagai insan yang bisa menenangkan dan menyentuh jiwa-jiwa
yang ketandusan. sebagai seorang wanita,  diri ini mengerti bahawa sifat-sifat yang dikurniakan adalah aset yang paling bernilai yang perlu dihargai dan dijagai.. MALU adalah sebagai perisai untuk muslimah yang menjaga kehormatannya dan meletakkan dirinya di tempat yang terpuji hanya kerana Allah.. memahami sensitiviti seperti lembutnya Saidatina Khadijah tatkala memujuk Rasululullah yang ketakutan, menemaninya tatkala memerlukan sokongan dalam dakwahnya, membela baginda tatkala dipulaukan.. Subhanallah.. Ya Allah, betapa bertuahnya bergelar wanita, perempuan, isteri ibu, lebih bertuah apabila menyedari bahawa mereka itu semua adalah muslimah, mukminah :)




"Ya Allah, inginku menjadi bidadari-bidadari syurga.. layakkah aku Ya Rabb?? Hanya padaMu aku memohon, setiap detik mengharapkan pemeliharaan dan jagaanMu pada lembayung rahmatMu yang tidak terhingga.. Peliharakanlah muslimah di dunia ini ya Allah, agar kami mengerti peranan kami dan menghargai serta mensyukuri nikmat yang Engkau kurniakan.."



No comments:

Post a Comment